Persbericht: Programmatic audio buying in Nederland is een feit

Hilversum, 11 juli 2017

OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Eerder introduceerde OMX al unicasting waardoor één-op-één targeting mogelijk is. Een unieke ontwikkeling binnen de Nederlandse audiomarkt. Digitale audiocampagnes kunnen worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice. Met programmatic audio buying maakt OMS het vanaf nu mogelijk om heel specifiek het juiste publiek, op het juiste moment, met de juiste audiocontent te bereiken.

OMX springt in op bewegende audiomarkt

De audiomarkt is volop in beweging. Consumenten gebruiken steeds vaker streaming services als het gaat om het luisteren van radio en muziek. Voor luisteraars zijn er geen grenzen meer tussen on- en offline luisteren. Ze switchen bovendien gedachteloos van device. Deze nieuwe manier van mediagebruik zorgt voor een shift in het beste bereik van klanten. En precies daarom is het belangrijk hierop in te spelen.

Door programmatic inkopen kan deze verandering opgevangen worden. Adverteerders kunnen dankzij deze methode hun beoogde doelgroep, op het juiste moment, met de juiste creatie benaderen. OMX maakt gebruik van de audio-SSP Yield-Op van Triton Digital en maakt het daarmee mogelijk om met de meest gebruikte DSP’s uit de markt in te kopen op het volledige OMX-platform. De adverteerder kan via haar eigen DSP vanuit haar eigen database bepalen of ze luisteraars wel of geen commercial serveert. Pricing van programmatic inkopen is bovendien dynamisch: geïnteresseerde adverteerders kunnen op uitnodiging meebieden in de veiling die er voor iedere impressie plaats vindt.

Audio onmisbaar in de mediamix

De digitale audiomarkt is sterk in opkomst. Precies daarom wil OMS naast marktleider in FM ook een leidende rol op het gebied van digitale audio innemen. De huidige succesvolle ontwikkelingen zijn daarin een grote stap. Joris van der Pol, Algemeen Directeur OMS: “We zijn trots dat we nu in alle mogelijke vormen van audio-inkoop kunnen voorzien.”

*** EINDE PERSBERICHT***

Over OMS
OMS is een verkooporganisatie voor audio in Nederland. Aandeelhouders Talpa Radio en RadioCorp vormen samen OMS, een belangrijke speler op de audiomarkt. Met OMS Studio en haar brede portfolio aan stations; 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, 100% NL, SLAM!, Sublime FM en de digitale audioplatformen van OMX is OMS een waardevolle invulling van elk mediaplan.